In
<

Såklart många faktorer tillsammans. Här har vi valt ut några stycken viktiga punkter.

  1. En förstudie om behov i verksamheten
    Ta en ordentlig titt på vad som behövs i verksamheten inom en tidshorisont av 5-10 år. Gör en förteckning (kravspecifikation) och fundera över avgränsningar.
  2. Planering av resurser för projektet
    Projekt kräver personal som har tid och kunskap, såväl från din egen verksamhet som från leverantören.
  3. Täta avstämningsmöten
    Genom att regelbundet ha avstämnings-/styrgruppsmöten med rätt personer, styrs projektet stadigt mot målet.
  4. Tydlighet
    Be leverantören ta fram en agenda med frågeställningar och mål med kommande veckors arbete.
  5.  Trygghet
    När du känner trygghet med den andra parten blir jobbet både roligare och enklare att utföra.

Läs mer detaljerade svar i 5 tips för en lyckad installation av nytt affärssystem

Börja skriv och tryck ENTER för att söka