Ny medarbetare i Stockholm!
Henrik Granholm är ny medarbetare, verksamhetskonsult och kommer att tillhöra vårt Stockholmskontor.
Varmt välkommen till KR System, Henrik!
Henrik Granholm
– Verksamhetskonsult, Stockholm
Henrik har jobbat länge i Pyramid affärssystem, bland annat som användare och systemadministratör på ett företag som sålde och servade grävmaskiner. När företaget bytte till Pyramid Business Studio 2009 var KR System deras leverantör. ”Tillsammans med ett par kollegor var jag med i uppstart av Pyramid hos oss och ett systerbolag. Mina löpande uppgifter i systemet var underhåll, prisinläsningar, bygga statistik och rapporter och liknande. Mötena som vi löpande hade med KR system från installation till uppdateringar och liknande var så pass bra att det var det som gjorde att jag sökte till KR System när jag började se över ett branschbyte,” berättar Henrik.

”Jag har jobbat mycket med prisfiler och statistik i Excel. En bra grund att bygga vidare från i mitt arbete hos KR system. Jag är också väldigt teknikintresserad, vilket gör det ganska lätt att lära nya saker när det gäller datorer och data. Det är en styrka i arbetet, liksom att jag tycker om att felsöka och problemlösa. Det är en fantastisk känsla när man knäcker ett ovanligt problem.
Det är svårt att säga någonting specifikt som jag brinner för i arbetet utan man kan se det som en generell skogsbrand.” säger Henrik med ett leende. ”Jag kan inte komma på någonting som jag inte trivs med nu. Jag vill lära mig lite av allt när det kommer till arbetet, för att sedan se var jag kan utvecklas bäst och hjälpa till som mest.”
Fritiden spenderar Henrik med fru, barn och deras hus där de själva renoverar allt. Datorspel tillsammans med kompisar på kvällarna blir ett sätt att hinna umgås när barnen har lagt sig. Henrik håller även på lite med klättring på klätterväggar på ett lokalt klättercenter, vilket han tycker är väldigt skoj.