Automatiserad självfaktura baserat på tidrapportering

Smidig rapportering i Pyramid hos LPE

listbild_nyhetsbrev_krsystem-reportage-lpesverige-800x640

Med en mobilapp baserad på Pyramid Phone Edition förenklas arbetet för LPE:s egna medarbetare och LPE:s underentreprenörer.

”Vi har möjligheten att erbjuda underentreprenörer att få självfaktura, vilket underlättar deras administration. Vår hantering och uppföljning gör också att vi har hög leveranskapacitet på kraven från våra kunder, med snabb rapportering och administration. Och det blir korrekt periodiserat hela tiden i och med att underentreprenörerna rapporterar in. Även om någon rapporterar i efterhand får vi in tid och kostnad per dag eller per vecka i systemet.

Största vinsten är att vi får in rapporteringen i systemet i rätt tid. Det har förändrat vårt sätt att arbeta för att få till styrning i projekten.”
Tobias Petersson, ekonomichef på LPE Sverige AB

Läs vårt reportage om KR System och LPE som samarbetade för att utveckla effektiv och användarvänlig lösning till affärssystemet.

Läs om reportaget om LPE här!

Synka kontaktdata mellan Pyramid och Rule
– Webbinar 2 april

Missa inte vårt webbinar den 2 april där vi berättar hur du kan utnyttja kunddatan i affärssystemet till att göra personligare utskick och öka engagemanget i dina nyhetsbrev. Med automatisk synkning av kontaktdata mellan Pyramid Business Studio och Rule kan du öka er digitala tillväxt.

Ta chansen att ställa frågor till Emil Silverflod från Rule om deras plattform och Emelie Östbring om integrationen i Pyramid som KR System tagit fram.

Onsdag 2 april kl 9.00-9.30

Anmäl dig till webbinaret om Pyramid – Rule

För dig som missade vårt event
– så tar du nästa steg i resan till webben

Nu har vi avslutat vår Pyramid i molnet-turné i Sverige och mött många företag som funderar över bästa sätt att ta nästa steg mot en molnlösning för affärssystemet.

På vårt event pratade vi bland annat om att världen går mot webbaserade system. Vårt budskap på eventet var att göra övergången stegvis. Istället för att invänta ’Big Bang’ då du verkligen måste gå över till molnlösning, kan du utnyttja tiden och göra övergången till molnlösning i din verksamhets egen takt.

  • Förslagsvis börja med att låta en del medarbetare gå över i webbversionen och låta andra vara kvar i Windows ett tag till.
  • Se över lösningarna för drift och säkerhet så medarbetarna hinner ta till sig det på ett bra sätt.

Vi lyfte fram fördelen att samtidigt passa på att se över processerna i verksamheten för att kunna utnyttja möjligheterna med webben på bästa sätt. Vi upplevde ett positivt mottagande till dessa tankar. Flera företag som deltog har bokat in möten och vill planera sin resa till webben tillsammans med oss på KR System.

Vill du ta första steget till webben i din verksamhet?
Välkommen att kontakta oss på 010-130 19 00 eller via e-post.

Bild från eventet på vårt kontor i Karlstad.

Den 20-21 mars är vi lite svårare att nå

Torsdag-fredag, den 20-21 mars är det dags för KR Systems interna teamdagar. Då arbetar vi i grupparbeten och deltar på seminarier. Dessa dagar är det lite svårare att nå din favoritkonsult per telefon/e-post.
Vår växel tar hand om dig på ordinarie öppettider och för dig som har supportavtal är vi tillgängliga enligt ordinarie supporttider. Välkommen att kontakta oss.

Våra öppettider och kontaktuppgifter hittar du här

Börja skriv och tryck ENTER för att söka