Handel
Affärssystemet för Handelsföretag
Pyramid Business Studio är ett komplett, flexibelt och användbart affärssystem för det moderna handelsföretaget. Med bra stöd för samtliga processer behöver ni bara ett system och slipper dubbelarbete.
Handel
Affärssystem med stor bredd
Pyramid för Handelsföretag ger användarna möjlighet att själv bestämma. Förändra dialoger så att de passar för dina behov. Påverka dina rapporter med hjälp av den inbyggda rapport-generatorn. Sök, analysera, behandla och dela information smidigt och enkelt. Pyramids flexibilitet – din frihet!
Verksamheten där din kund finns!
Pyramid för Handelsföretag ger din kund friheten att själv bestämma hur och när ordern ska läggas. Skicka via brev eller faxa, telefonorder, EDI eller varför inte lägga den via e-handeln.
Vår e-handel, med tillhörande kundtjänst ger service dygnet runt.
Pyramids mångsidighet – kundens frihet!
Många sätt att prissätta!
Pyramid ger många möjligheter att prissätta sortiment. Vi har stöd för prisavtal, prislistor, kampanjer. Bara för att nämna några.
Prissättning kan ske automatiskt via inläsning av prisfiler eller helt och hållet manuellt. Lägg upp priset när du vill och tala om för Pyramid när det ska börja gälla. Smidigt och enkelt!
Logistiken på dina villkor
I Pyramid finns det många vägar för effektiv och flexibel logistik. Allt från manuell utleverans till handdatorstyrd. Koppla ihop Pyramid med ett transportsystem för transportbokning, fraktprisberäkning och uppföljning.
Fakturan lämnar sen Pyramid via en mängd olika kanaler – e-faktura, e-post eller brev.
Pyramid ger dig alternativen – du bestämmer!
Arbeta mobilt
Mobiliteten i Pyramid ger dig möjlighet att arbeta med handdatorer. Handdatorerna hjälper dig med bland annat – inventering, in- och utleveranser och lagerförflyttningar.
Funktioner
- Behovsanalys och varupåfyllnad
- Leveranssäkerhet
- Inköpsplanering
- Leveransplaner och prognoser
- Hantering av flera fysiska lager
- Flytande inventering
- Lagerplatser
- Batch-hantering
- Mobila lösningar för lagerhållning och orderläggning
- Koppling till TA-system
- Avisering – via sms eller e-post
- Reklamationshantering
- Intrastat
- e-handel
- Trepartshandel
- Stöd för serienummermärkta varor
- Kundspris via prisavtal, prislistor och kampanjer
- Hantering av flera olika valutor
- E-faktura
- Kundrelationer via de inbyggda CRM funktionerna.
- Lönsamhetsuppföljning via kraftfulla statistikverktyg
- EDI
AUTOMATISERAD VERKSAMHET
Med Pyramid E-line är ni ett steg närmre en komplett försäljningsstrategi. Med en integrerad e-handel i Pyramid slipper ni dubbelarbete med tredjepartslösningar och kan istället titta på när Pyramid integrerar med era kunder.
Kolla in filmen nedan där vi förklarar närmre hur Pyramids e-handel kan hjälpa er i er dagliga verksamhet.
Lättadministrerad e-handel
Koppla en lättadministrerad e-handel till din Pyramid. Du behöver ingen egen webbserver och du behöver inte kunna något om hur man gör webbsidor. Allt underhåll sköts direkt via Pyramid och all hämtning av data från Pyramid sker i realtid för kunden i e-handel.
Hur Fungerar Pyramid E-handel?
I e-handeln kan du visa och sälja dina produkter online. Genom olika navigerings- och visningsmöjligheter gör du det lätt för din kund att hitta bland dina produkter. Du styr själv inloggningsmöjligheterna för kunderna och presentationen av kundspecifika priser och sortiment. Saldouppgifter, kampanjer, automatisk e-posthantering vid beställning m.m. administreras helt inifrån din Pyramid.
Anpasningsbart & flexibelt
För att göra ett bra system ännu bättre kan man göra tilläggsfunktioner till Pyramid. Tilläggsfunktioner kan utvecklas kundspecifikt för att tillgodose just era behov eller som standardprodukter som passar många. Funktionerna byggs av våra certifierade programmerare med hjälp av Pyramids egen konsultstudio.
Spana in filmen på en av våra favoriter nedan.
Automatisk fakturatolkning
MyInvoiceBuddy förenklar och snabbar upp registrering av leverantörsfakturor i Pyramid. Funktionen tolkar fakturorna i Pyramid och läser in informationen i de olika fälten helt automatiskt. Det gör att du inte behöver knappa in leverantörskod, fakturanummer, datum, fakturabelopp osv manuellt.
- Enkel och snabb registrering av leverantörsfakturor
- Låg investeringskostnad
- Alla mailade teckentolkade PDF-fakturor kan läsas in
- Hittar kritiska data för fakturaregistreringen
- Inte beroende av särskild hårdvara
- Minskar felrisken vid registrering av fakturor