4 skäl att skaffa Mobil Arbetsorder

Tidsbesparande för entreprenad-, service- och tjänsteföretag

För dig som har konsulter eller servicetekniker ute på fält kan det ibland vara en utmaning att kommunicera via telefon, sms och e-post.

Upplever du det tidskrävande att ta ut arbetsorder, riskanalyser, serviceprotokoll och diverse andra checklistor i andra system. Kanske använder ni till och med fortfarande papper för detta?

Lägger dina tekniker för mycket tid på att åka fram och tillbaka för att hämta eller lämna papper.  Eller letar de förtvivlat efter förra serviceprotokollet och bild på hur maskinen såg ut vid förra besöket?

listbild_nyhet_mobilarbetsorder-behov_800x450

Nu kan du ge teknikern eller arbetsledaren i bilen möjlighet att snabbt kunna skapa en ny order att rapportera mot och att i realtid kunna se vilka jobb som är pågående eller klara. Du kan slippa försenad fakturering och otydlig uppföljning över hur projektet går!

Lösningen heter Pyramid Mobil Arbetsorder och Phone Edition

listbild_menyer_mobil_arbetsorder_1000x800

Här är 4 anledningar som sparar dig tid och pengar

1. Ett effektivare arbetsflöde

När fältarbetare får arbetsordern direkt i mobilen slipper medarbetaren onödiga resor till kontoret för att hämta arbetsuppgiften utskrivet på papper.

När jobbet är klart behöver inte någon annan rapportera in det som fältarbetare skrivit på papperet. Det finns ju redan direkt i Pyramid affärssystem. Det innebär mindre administration och snabbare fakturering.

2. All information på samma ställe

Fältarbetare som är ute och ska göra ett jobb har tillgång till all information kring jobbet i mobilen. Det kan vara till exempel uppgifter om vem som är kontaktpersonen på plats, säkerhetsinstruktioner eller åtkomst till larmkod eller nycklar.
All information om serviceobjektet finns samlat i telefonen, som till exempel fabrikat, modell, tillverkningsår, drifttimmar, senaste service, bilder, ritningar – alltså ALLT. Allt du behöver veta finns på samma ställe i den här appen.

3. Realtidsuppdatering

Alla ändringar i arbetsordern blir direkt synliga för samtliga berörda, oavsett om de arbetar via mobilen eller datorn.

4. En ökad kundnöjdhet

Kunden får snabbare respons vid till exempel akuta jobb. Dessutom får de en direkt återkoppling när arbetet är klart. En servicerapport kan direkt signeras på plats, vilket upplevs som ordnat och seriöst av kunden.

Med Mobil Arbetsorder och Phone Edition kan du skapa ett riktigt bra arbetsflöde för projekt och serviceuppdrag som gör dina servicetekniker, arbetsledare och ekonomiavdelning nöjda.

Läs mer här

Börja skriv och tryck ENTER för att söka