Pyramid för entreprenadföretag

Ta kontroll över projekten

Får dina projektledare rätt information? Pyramid för Entreprenadföretag ger projektledarna de verktyg de behöver för att kunna leda projekten. Med Pyramids centraler och studior får du aktuell projektinformation och projektstyrningen blir både enkel och rolig! Förändra vad som ska presenteras i projektcentralen så att den passar just dina behov.

Läs om våra intressanta installationer

KR System blev bryggan mellan Thagekoncernen och deras programleverantörer

Thagekoncernen inkluderar byggverksamhet med egen entreprenad-, byggservice-, håltagning- och snickeriavdelning, samt plåtslageri, smide och fastighetsförvaltning.

Pyramid Mobil arbetsorder ger Lödde Plåt god översikt

Lödde Plåt AB är ett plåtslageri med ett större uppdrag. 

Samma system för alla våra verksamhetsområden

LPE Sverige AB är ett av Västsveriges ledande företag inom utemiljö.

Entreprenad

Stora som små projekt, alla är viktiga

Pyramid för Entreprenadföretag ger de rapporteringsmöjligheter som krävs, både på kontoret och ute på projektplatsen. Det ska vara enkelt att administrera komplexa projekt.

Anbudsprojekt, ändring- och tilläggsarbeten-ÄTA, löpande arbeten hanteras. Den viktiga informationen om rapporterade intäkter, kostnader och antal jämfört med kalkylen kan ses i sammanställd eller detaljerad form.

Ordning och reda på dokumenten

Pyramid ger dig ordning och reda på projektdokumenten som t.ex ritningar, avtal och e-post. Dokumenten kopplas till projekten och de finns samlade på ett strukturerat sätt som gör det enkelt att hitta.

Projektledare, inköpare och ekonomipersonal

Alla är ni med i attestflödet av inkommande leverantörsfakturor som kan ta lång tid och vara krångligt, men med Pyramid blir det en enkel match. Attestering på kontoret, i en smartphone eller på webben, du väljer själv! De inscannade fakturorna kopplas till projekten och ni har koll på dessa kostnader.

Spara tid

Med Pyramid för Entreprenadföretag får du ordning på rutinerna från offert, beställning, inköpsplanering till fakturering och projektuppföljning.

Funktioner

  • Hantering av Anbudsprojekt, ändring- och tilläggsarbeten-ÄTA, löpande arbete, interna projekt
  • Inköpsplanering
  • E-faktura leverantör
  • Acontofakturering enligt plan
  • Fakturering
  • E-faktura kund
  • Tidrapportering
  • Inrapportering av tider, material och leverantörsfakturor
  • Dokumenthantering, resursbokning och aktiviteter
  • Mobile Office och/eller Mobile arbetsorder
  • Inventarie
  • Prisinläsning/prisbok
  • Uthyrning
  • Projektredovisning
  • Husarbete (RUT och ROT-arbete)

Vill du veta mer? Välkommen till ett av våra kostnadsfria frukostmöten.

Börja skriv och tryck ENTER för att söka