En komplex lagerlösning i Pyramid hos Stuvbutiken

Plockning från 14 lager med olika lagertyper och transportsätt

I en serie på tre delar kommer vi att berätta om Stuvbutiken och hur de bytte till ett enda affärssystem och strukturerade upp sitt lager, sin butik och sin e-handel. I första avsnittet berättar vi om de komplexa lagerlösningarna.

”Den viktigaste funktionen för oss är lager, där har vi byggt anpassningar för att lättare kunna hantera flyttar och orderplock. Vi har en stor mängd kundorder som går via lager som kommer från både försäljning i butik, via vårt företagscenter samt webbshop. För oss är alla kunder lika viktiga så det är viktigt att det flyter bra vart än kunden är och hur kunden vill få sina varor om de ska skickas eller hämtas.”

Läs om Stuvbutikens lagerlösningar här

Vill du se våra webinar igen?
Kanske visa en kollega?

Webinar om Phone Edition och Mobil arbetsorder i Pyramid affärssystem

Vi är väldigt glada över det stora intresset för och deltagarantalet på våra webbinar och att vi på så sätt kan bidra till effektivare arbetsflöden hos våra kunder.

Missade du webbinaret eller vill se det igen, kanske tillsammans med en kollega?
Då ska du gå till vår webbsida. Där hittar du tidigare webbinar om bland annat lageroptimering och EazyStock, Elektronisk fakturahantering och grafisk produktionsplanering med EQ Plan.

Se tidigare webbinar här!

Webbinar om Egna fakturabilagor

På vårt webbinar den 23/10 pratar vi om hur du kan bifoga bilagor till kundfakturor i affärssystemet. Välj vilka leverantörsfakturor du vill bifoga. Lägg till underlag oavsett om de finns i Pyramid eller inte. Du kan även få med fakturabild till InExchange. Vi berättar om vår produkt Egna fakturabilagor som används av ekonomer, back office och projektledare/arbetsledare inom service, entreprenad samt tjänsteföretag.

Varmt välkommen!

Här kan du anmäla dig till webbinaret om Egna fakturabilagor

Webbinar om Pyramid Kassa

Upptäck hur din butik kan utvecklas med senaste versionen av Pyramid Kassa genom att delta på vårt webbinar den 20/11. Vi har bjudit in Michael Nilsson från Vitec Unikum Datasystem AB och lyfter fram webbversionen av Pyramid Kassa samt pratar om betalkortskoppling. Vi presenterar även smarta lösningar där vi tar hjälp av Pyramids övriga funktionalitet såsom kundklubb och digitala prisetiketter.

Varmt välkommen!

Här kan du anmäla dig till webbinaret om Pyramid Kassa

Förvaltning och Pyramid webb på agendan

Utveckling och förvaltning av våra kunders verksamheter, kunskapsutbyten samt sätt att samarbeta – det diskuterades på KR Systems kickoff 2024 där 50 av våra 63 medarbetare fanns på plats.

Vad kom vi fram till?
Jo, att…

  • ett nära samarbete ger maximal nytta av affärssystemet, minskad risk för avbrott och akuta lösningar, förbättrad planering och kortare ledtider.
  • en aktiv förvaltning från KR Systems konsulter i affärssystemet Pyramid i slutändan innebär mer kundnytta per investerad krona för dig som systemanvändare.
  • maximal nytta av affärssystemet kommer genom regelbunden uppgradering till nya versioner. Vår erfarenhet tillsammans med Pyramidanvändare är att tröskeln blir lägre när versionslyft görs oftare. När man tagit klivet tänker man ”varför gjorde vi inte detta tidigare”?
  • gå från Windows till webb ger många nya möjligheter, exempelvis förbättrad säkerhet och ett ännu mer lättillgängligt system. Redan idag arbetar våra egna medarbetare och många användare med Pyramid direkt i webbläsaren.
  • Att det är väldigt bra och kul att ses IRL när man jobbar på olika orter.

Börja skriv och tryck ENTER för att söka