Pyramid för serviceföretag
Systemlösning för service och underhållsföretag
Med Pyramid för Service och underhållsföretag kan du ta emot serviceanmälning via telefon eller Pyramids kundtjänsthantering via nätet. Serviceuppdrag kan planeras, samt bokas in av personal på kontoret. Avrapportering på utförda uppdrag kan göras direkt i en smartphone av personal på fältet. Arbetsledaren/Servicechefen kan enkelt följa och fördela arbetet, samt se statistik på utförda uppdrag.
Service- och underhåll
Både för den mobila serviceteknikern och för servicechef/projektledare på kontoret
För branschen Service och underhållsföretag erbjuder affärsssytemet Pyramid Business Studio en mängd funktioner som underlättar det dagliga arbetet, både i den löpande verksamheten och vid uppföljning.
Serviceanmälan kan tas emot via telefon eller på internet i kundtjänsthanteringen. Serviceuppdragen planeras och bokas oftast inne på kontoret. Avrapportering av utförda uppdrag kan utföras direkt ute på fältet, där personal registrerar i sin smartphone. Det gör att arbetsledaren enkelt kan följa och fördela arbetet och snabbt ta fram statistik på utförda uppdrag.
Mallar för Serviceavtal, jourservice och förebyggande underhåll
Underlätta och systematisera arbetet med underhållsavtal. Det gör du genom att bygga komplexa mallar för de kontroller som ska utföras, för de delar som ska bytas ut och genom att ange i vilket intervall det ska göras.
Både i mobilen och på kontoret finns hela tiden tillgång till fullständig servicehistorik om kunden och serviceobjektet.
Komplettera med handdatorlösningar och uthyrningsfunktion
Pyramids uppskattade PDA-lösning för enkel inventering och utleverans av reservdelar är ett bra komplement för ett service-/underhållsföretag. Om din verksamhet omfattar tillfällig uthyrning eller utlåning av maskiner använder diu med fördel Pyramids uthyrningsmodul.
Funktioner
- Leverantörsgaranti, Servicegaranti och Kundgaranti – tre nivåer av garanti för varje serviceobjekt.
- Låt dina servicetekniker jobba med Phone Edition och Mobil arbetsorder. Det ger dem direkt tillgång till kopplade manualer, bilder och dokument i mobiltelefonen. De kan skicka servicerapporter med e-post direkt till kunden när servicen är utförd.
- Du håller koll på serviceåtgärder som lagras per serviceobjekt/serienummer.
- Vill du alltid ha ett optimalt servicelager för kommande uppdrag? Automatisk lagerpåfyllning av servicebilar i Pyramid gör det möjligt.
- Pyramids tickers ger dig automatisk uppföljning och möjlighet att bevaka affärshändelser i realtid.
- Håll dig välinformerad. Med hjälp av Pyramid BI – Business Intelligence ser du bland annat bokningsläget direkt i din smartphone.
- För Resursbokning av personal använder du CRM/Säljstöd. Komplettera med CRM Suite för ytterligare funktionalitet.
- Hyr eller låna ut maskiner med Pyramid Uthyrning.
- Kundtjänst för att se servicehistorik, boka in service och se tidigare order
- När service är utförd kan automatisk avisering sändas.
- RUT och ROT-arbete registreras med funktion för Husarbete.
- Konsultstudion används för att kunna skräddarsy Pyramid just för din verksamhet.
Vill du veta mer? Välkommen till ett av våra kostnadsfria frukostmöten.